Klachtenprocedure
Wat is een klacht?
Bij Valego BV streven we ernaar om patiënten zo goed mogelijk te bedienen, maar aangezien gezondheidszorg mensenwerk is, kunnen er af en toe fouten gemaakt worden of kunnen verwachtingen niet altijd worden waargemaakt. Als u om welke reden dan ook ontevreden bent over de zorg van Valego BV, kunt u gebruik maken van onze klachtenprocedure. Valego BV is aangesloten bij de Klachtenregeling van Stichting Keurmerk Fysiotherapie (SKF).
Wie kan een klacht indienen?
Een klacht is elk bericht aan Valego BV waarin aangegeven wordt dat een patiënt ontevreden is over het handelen van een medewerker of persoon namens Valego BV. Klachten kunnen zowel mondeling, schriftelijk als digitaal worden ingediend en beslissingen genomen binnen Valego BV waar de patiënt bij betrokken is, vallen ook onder gedragingen. Iedereen die direct of indirect betrokken is bij de zorg- en dienstverlening van Valego BV, inclusief patiënten, medewerkers, partners en familieleden, kunnen een klacht indienen.
Eerst in gesprek
Valego BV volgt een stappenplan bij het behandelen van klachten. Eerst proberen we het probleem door middel van een gesprek op te lossen. Als dit niet werkt, kunt u een klacht indienen op verschillende manieren, afhankelijk van uw klacht en doelen.
Klachtenregeling Fysiotherapie
Voor meer informatie kunt u terecht op de website van Keurmerk, www.keurmerkfysiotherapie.nl/patient/klachtenregeling